Onze blog
Wil je marketing tips & tricks?
Kingsberry helpt bedrijven graag verder. Ben je op zoek naar marketingkennis of inspiratie? In onze blogartikelen zit vast iets dat je kan toepassen op jouw bedrijf!
Klanten overtuigen en marketing voeren? Dat was vroeger een stuk gemakkelijker dan vandaag de dag. Je nam deel aan beurzen, publiceerde advertenties in vaktijdschriften, … en nieuwe klanten vonden vlot hun weg naar jouw onderneming. Plots werkt dit minder of zelf helemaal niet meer… Beurzen en evenementen worden overspoeld door studenten en advertenties in (vak)magazines liggen wel mooi te blinken in je ontvangstruimte maar zorgen niet voor leads. Wat werkt er dan nog wél?
Je hebt waarschijnlijk al wel eens over Mailchimp gehoord. Misschien gebruik jij deze gebruiksvriendelijke e-mailmarketing tool zelf in je bedrijf? Dan ben je niet alleen! Mailchimp is dan ook een populaire oplossing die talloze bedrijven gebruiken om mooie e-mails en nieuwsbrieven te versturen.
Toch kan je met Mailchimp veel meer dan alleen nieuwsbrieven versturen!
Een Google Ads-account is voor heel wat B2B en B2C bedrijven een waardevolle bron van nieuwe klanten. Dankzij de betaalde tekst advertenties bovenaan of onderaan in de Google zoekresultaten trek je op een snelle en efficiënte manier een geïnteresseerd publiek aan. Deze personen zijn op zoek naar oplossingen in de vorm van producten of diensten en willen meer weten, offertes aanvragen of contact met iemand van je bedrijf voor meer informatie.
Tijd om je website in het nieuw te steken? Dat is een zeer goed idee! Een nieuwe professionele website is enerzijds een mooi digitaal uithangbord, zorgt anderzijds voor meer on- en offline rendement en zou een belangrijke bron van leads moeten zijn in een B2B context. Tenminste… wanneer je je website laat maken door de juiste digitale partner.
Als producent in de bouwsector wil je dat groothandels, distributiecentra en speciaalzaken steeds meer van jouw producten inkopen. Hoe bereik je dat doel? Door de vraag naar jouw product bij de eindklant te verhogen. Online B2B-marketingacties zijn hiervoor uiterst geschikt. We leggen het uit aan de hand van een concrete marketingactie die we uitrolden voor Helia, marktleider in het produceren van inbouwdozen en behuizingen voor elektrische installaties.
In deel 1 hebben we besproken wat er voor de campagne moet gebeuren en hoe je een TOP-advertentie moet maken. Omdat Facebook één van de weinige kanalen is waar je zo gericht een doelgroep kan benaderen, verzamelen we in deel 2 enkele tips voor het bepalen van de ideale doelgroep. Na jouw campagne is het belangrijk om te kunnen analyseren hoe succesvol deze is geweest, daarom eindigen met enkele tips om het succes van jouw campagne te kunnen bepalen.
Het Kingsberry team heeft de hoofden bij elkaar gestoken en hieruit zijn 12 Facebook tips ontstaan. 12 tips die in 2 delen van 6 tips op onze website zullen verschijnen. Tijd voor waardevolle Facebook tips, geen wegwerp tips maar sterke tips die je voor al jouw Facebook campagnes zal kunnen gebruiken. In deel 1 komen de volgende onderdelen aan bod: ‘voor de campagne’ en ‘jouw TOP-advertentie’.
Modemerk en familiebedrijf Linea Raffaelli brengt exclusieve dameskledij op de markt en dit in meer dan 600 winkels in meer dan 20 landen. Om de merkbekendheid in België te vergroten, de collectie te promoten én het aantal afspraken in de concept store te verhogen, ging de groep in zee met Kingsberry.
WVT Industries ontwikkelt, produceert en verkoopt innovatieve chemische reinigingsproducten. Op twintig jaar tijd groeide het bedrijf uit tot een echte ‘problem solver’ voor meerdere niches: van scheepvaartindustrie, raffinaderijen tot landbouw, transport etc… WVT Industries wilt vandaag zijn internationaal klantenbestand vergroten en doet hiervoor beroep op de expertise van online agency Kingsberry.
Bouwfirma Verbiest & Partner is gespecialiseerd in het plaatsen van vloerisolatie in gespoten Pur. Om de troeven van Pur (Polyurethaan) als isolatiemateriaal én de kwaliteitsvolle aanpak van Verbiest & Partner kenbaar te maken bij een breed publiek, creëerde Kingsberry een korte, heldere uitleganimatie.
Je hebt een website en je wilt weten hoeveel bezoekers je trekt. Of je hebt een flink budget uitgegeven aan online reclame en wilt ontdekken wat die marketinginspanning je concreet oplevert. Antwoorden op deze vragen krijg je dankzij Google Analytics, de meest gebruikte webanalyse tool waarop je gratis beroep kan doen.
Niemand maakt graag fouten maar besluiteloos zijn, is erger dan een fout maken die je kan bijsturen. Wekelijks bezoeken wij als online marketing bureau nogal wat middelgrote tot grote Vlaamse bedrijven. We horen daar dat sommige van die bedrijven hun omzet de laatste 4 jaren zien stagneren, soms is deze zelfs fors teruggelopen is ten gevolge van deze besluiteloosheid.
Adverteren via Google Adwords kan een belangrijke rol spelen in het bereiken van nieuwe klanten en het vermeerderen van verkoop. Maar dan moet die campagne wel op een slimme manier zijn opgesteld én met regelmaat worden geoptimaliseerd. Maak jij de juiste keuzes binnen de mogelijkheden van Adwords? Je krijgt van ons alvast 5 tips om je campagne te laten renderen.
Binnenkort staat de grootste bouwbeurs van België er weer aan te komen. Van donderdag 16 tot en met zondag 26 februari 2017 vindt de 58e editie van Batibouw plaats in Brussels Expo. Uit een rapport van Google blijkt dat het noodzakelijk is om online zichtbaar te zijn tijdens Batibouw. Als jij je online marketing nog moet optimaliseren, rest er dus nog weinig tijd. Maar geen nood, Kingsberry kan je hierbij helpen.
Als bedrijf moet je online aanwezig zijn om potentiële klanten te bereiken. Nochtans is een straffe website hebben niet voldoende. Je moet als het ware je doelgroep bereiken daar waar die zich online bevindt en dan mensen naar je website of zaak toe weten te lokken. Maar hoe? Wel, voortaan kan je dit doen door te adverteren op de meest populaire kanalen en dat simpelweg via één contactpunt.
Mensen spenderen enorm veel tijd op het internet. Bedrijven zijn altijd aanwezig geweest of hebben reclame gemaakt daar waar doelgroepen tijd doorbrengen. Toch blijven veel bouwbedrijven de kat uit de boom kijken als het over het internet gaat. Of ze investeren in één kanaal zoals Google Adwords. Maar er kan echt veel meer om het juiste publiek te bereiken en vaak aan interessante budgetten.
Als mensen meer willen weten over een product of een dienst, dan starten ze hun zoektocht op het internet. Zorg daarom dat jij daar bent in die digitale wereld. Dat ze je vinden én overtuigd geraken om bij jou te kopen. Hoe dat moet? Niet door in het wilde weg de online wereld te bestormen. Kies voor een strategisch plan zodat je doel treft en je investering rendeert!
Kingsberry wenst iedereen massa’s online en offline succes. 2016 wordt dan ook het jaar:
Waarin internet minder om techniek, maar meer om mensen draait.
Waarin lokale bedrijven terrein winnen dankzij online adverteren.
Waarin je de concurrentie het nakijken geeft dankzij frisse, visuele communicatie.
Wanneer u een AdWords campagne wilt starten, kan u kiezen tussen enkele opties.
De optie die u kiest hangt af van welke soort campagne u wenst te starten. Het Google Netwerk bestaat uit twee onderdelen: Google Search en Google Display. Beide onderdelen hebben elk hun eigen specifieke eigenschappen en voordelen. We leggen u uit wat de onderdelen bevatten en voor welk type bedrijf of doeleinde de onderdelen het best geschikt zijn.
Bouwbedrijf Gebroeders D’Hondt uit Aalst is al jarenlang expert in het bouwen en renoveren van sleutel-op-de-deur woningen. Mond-aan-mond reclame deed zijn werk maar vandaag wil de firma tegemoetkomen aan de behoefte van de consument. Die brengt steeds meer tijd door op het internet en wil zich in eerste instantie online informeren over de mogelijkheden op de bouwmarkt. Gebroeders D’Hondt lanceert daarom vandaag een nieuwe website.
Leefschool ’t Zandhofje uit Zandhoven beleeft een spectaculair jaar. Niet alleen verhuizen de leerlingen deze herfst naar een gloednieuw gebouw, de school vernieuwt zich ook online. Kingsberry ontwikkelde een moderne, mobielvriendelijke en seo-geoptimaliseerde website met een eenvoudig content management systeem waardoor leerkrachten de site zelf kunnen onderhouden.
Communiceren over uw softwareproduct? Dat is niet altijd gemakkelijk. Toch is het van cruciaal belang dat uw potentiële klanten begrijpen wat uw product doet en wat de voordelen zijn. Want eens uw doelgroep klaar en duidelijk snapt welke oplossingen uw software biedt, verkoopt uw product zich vanzelf. Een uitleganimatie is dé ideale manier om helder te communiceren!
Eindelijk is het zover. Drie en een half jaar nadat Facebook sociaal netwerk Instagram in 2012 overnam is het dan eindelijk daar: advertenties! Instagram is klaar met experimenteren en opent nu de deuren voor de hele wereld. Dat betekent dat ook u vanaf vandaag kan adverteren via het populaire sociale mediakanaal!
U wilt uw bedrijf promoten en heeft daarvoor een Google AdWords campagne opgestart. Prima! U of uw online marketingbureau maakte de advertenties en uw campagne is nu klaar voor lancering. Natuurlijk wilt u weten hoe die advertentie eruit ziet en of ze wel vertoond wordt in de zoekresultaten van Google. Wat lijkt een logische stap om uw advertentie te bekijken? Inderdaad, zelf even snel googelen…
Elke dag gaan miljoenen consumenten online op zoek naar producten, diensten, ontspanning en informatie. Dit via zoekmachines zoals Google. Naast de organische zoekresultaten toont Google ook advertenties die bovenaan en rechts in de zoekresultaten verschijnen. Uw advertentie kan daar ook tussen staan.
Uw bedrijf staat binnenkort op de beurs? Dan hebt u wellicht een stralende stand en vertegenwoordigers die op scherp staan. Het is dan ook hét moment om uw troeven en innovaties te tonen aan klanten en prospecten. Waarom grijpt u dan de kans dubbel zoveel profijt te halen uit uw expo-dagen? Met een beursfilm bereikt u na de honderden bezoekers op de beurs, duizenden online bezoekers op het internet.
Wie kampt met gezondheidsproblemen gaat vaak online op zoek naar antwoorden, zo ook mensen met een voetaandoening. Dr. Jeroen De Wachter, orthopedisch chirurg verbonden aan het AZ in Turnhout besliste om tegemoet te komen aan de behoefte van mensen om zich online te informeren. Hij vroeg Kingsberry om een overzichtelijke, complete website te ontwikkelen waar mensen de eerste antwoorden vinden over hun voetaandoening en die hen aanspoort om het probleem aan te pakken.
Hoe denkt de klant van onze klant? Dat is steeds ons uitgangspunt in het opzetten van een sterk marketingplan. Voor AVEVE retail werkte Kingsberry een reeks instore video’s uit die tegemoetkomen aan de behoefte van hun klanten. Die willen op een laagdrempelige, aantrekkelijke manier geïnformeerd worden over de verschillende AVEVE-producten.
Het internet is de ideale plek om lokaal te adverteren. Niet alleen kan je in detail de regio bepalen, je kan ook je doelgroep scherpstellen op leeftijd, geslacht of interesses. Voor de schoenenwinkel ShoesOrWhatever uit Heist-op-den-Berg realiseerde Kingsberry een succesvolle regionale reclame campagne.






















Hoe Kingsberry jouw bedrijf kan begeleiden?
Professioneel advies
Als u of uw medewerker de SEA zelf in handen wil houden, kan u bij Kingsberry rekenen op professioneel advies om de campagnes optimaal te doen verlopen. We analyseren de resultaten en geven tips om te groeien in het vak.
Search Engine Advertising
Adverteren met Google AdWords is het inkopen van advertentieruimte boven en naast de natuurlijke resultaten van Google. Uw advertentie verschijnt als een internetgebruiker zoekwoorden ingeeft die van toepassing zijn op uw bedrijf.
Meer bezoekers
Adverteren op google is een efficiënte manier om snel, veel bezoekers naar uw website te leiden. Belangrijk is dat dit doordacht gebeurt.

hoe begin ik daaraan?

Wil je aan de slag gaan met online marketing maar weet je niet hoe?