Case: Test Aankoop

Consumentenorganisatie Test-Aankoop wilt mensen aansporen om energie te besparen door beter te isoleren en het gebruik van zonnepanelen en ledverlichting te stimuleren. Meer concreet wilt de organisatie consumenten in contact brengen met kwalitatieve en betrouwbare leveranciers en hen begeleiden bij subsidie-aanvragen. Daarnaast blijft Test-Aankoop gedreven om het aantal leden te doen stijgen en hun positie als belangenbehartiger van de consument nog te versterken.

Multi-channel aanpak
doelgericht
2 talen
Meer bekendheid & leads

TEST-AANKOOP KIEST ONLINE STRATEGIE OM ENERGIEBESPARENDE  MAATREGELEN TE PROMOTEN

DOORDACHTE MULTI-CHANNEL AANPAK

Kingsberry werkte voor Test-Aankoop een reeks doelgerichte online marketing acties uit zowel gericht op concrete leads (bv. Inschrijvingen voor een groepsaankoop) als brand awareness. De campagnes werden zowel in het Nederlands als het Frans uitgerold aangezien Test-Aankoop/Test-Achat een Belgische organisatie is.

Afhankelijk van het doel en het onderwerp van de campagnes bepaalden we:

–  de strategische set up (selectie van online kanalen en type advertenties,  zorgvuldige doelgroepbepaling en doordachte spreiding van het mediabudget)
–  de grafische en visuele uitwerking van de advertenties (copywriting, grafische uitwerking geoptimaliseerd per kanaal en type advertentie)

OPTIMALISATIES ALS SLEUTEL TOT SUCCES

De strategische set up is een eerste factor die het succes van online campagnes bepaalt. Een tweede- minstens zo belangrijk- aspect is de opvolging van de binnenkomende resultaten en de  daarop volgende optimalisaties. Op die manier wordt het mediabudget op de meest rendabele manier ingezet. Het team van Kingsberry analyseert voor Test-Aankoop dan ook zorgvuldig de prestaties van de online kanalen, optimaliseert waar nodig en rapporteert op regelmatige basis.

Resultaten

Dankzij de online marketing strategie van Kingsberry bereikt Test-Aankoop doelgroepen die voordien niet werden aangesproken door de traditionele marketing inspanningen. Daarnaast blijkt de online multi-channel aanpak een troef om mensen stap voor stap te overtuigen om deel te nemen aan de energiebesparende acties. Op die manier profileert Test-Aankoop zich des te meer als vertrouwenspartner voor consumenten en als bruggenbouwer tussen consument, overheidsdiensten en kwaliteitsvolle leveranciers.

Wil jij ook een multi-channel aanpak?

Ik aanvaard de algemene voorwaarden van Kingsberry
Schrijf mij in voor de nieuwsbrief van Kingsberry