Case: Linea raffaelli

Modemerk en familiebedrijf Linea Raffaelli brengt exclusieve dameskledij op de markt in meer dan 600 winkels verspreid over 20 landen. Om de merkbekendheid in België nog te vergroten, de collectie te promoten én het aantal afspraken in de concept store in Brugge te verhogen, ging het modemerk in zee met digital agency Kingsberry.
Het modehuis wilt het merk en zijn collecties promoten bij de eindklant waardoor de vraag naar de trouwjurken, avond- en communiekledij van Linea Raffaelli in de boetieks toeneemt. Het modehuis zet daarom bewust in op wervende online campagnes. Mensen laten zich vandaag vooral online inspireren en dat gebeurt thuis of onderweg, om het even op welk moment.

Strategische inzet van kanalen en advertentietypes

Social media
Met een team van copywriters, grafici en strategische marketeers werkten we advertentiecampagnes uit voor Facebook en Instagram. We realiseerden o.a. Lead Form advertenties waarbij we dames op hun Facebookpagina niet alleen prikkelen met een aantrekkelijke advertentie, ze krijgen meteen ook de kans om –mits ingeven van naam en mailadres- de gehele catalogus van Linea Raffaelli te downloaden.
Via Instagram Stories creëerden we visueel sterke slide shows die delen van de collectie tonen. Ze doen kijkers doorklikken naar de website van het modehuis om daar de volledige collectie online te bewonderen.
Gefocust op doelgroepen en timing
Bij de opmaak van de advertenties (teksten, afbeeldingen) en de strategische set-up va de campagnes werd steeds een duidelijke doelgroep gedefineerd. Zo ontwierpen we advertenties die gericht zijn op jonge bruiden, op de moeders van de bruiden, naar mama’s van communicanten etc…waarbij we heel concreet inspeelden op timing (bv. communie periode).

