Case: CM Gezondheidsfonds
De Christelijke Mutualiteit (CM) is het grootste ziekenfonds in België. Bij de CM kun je terecht voor je verplichte ziekteverzekering, maar ook voor extra diensten en voordelen.
WAT WILLEN ZE?
CM wil een doelgroepgericht advertentiecampagne rond het belang van gehoorbescherming want steeds meer jongeren kampen met gehoorverlies of hebben last van oorsuizingen. Naast bewustwording wil CM bekend maken dat ze 30 EURO tussenkomt bij de aankoop van oordoppen op maat.
ONZE AANPAK
Kingsberry werkte een doelgroepgerichte Youtube-campagne uit waarbij jongeren direct worden aangesproken over de problemen met het gehoor en waarbij ze worden aangespoord om actie te ondernemen.
Er werd gekozen voor de vlog-aanpak, een manier van communiceren die vooral onder jongeren enorm populair is. Jordy legt aan zijn vrienden en volgers uit hoe vervelend het is om gehoorschade te hebben.
Kingsberry realiseerde vier verschillende spots waardoor de campagne geoptimaliseerd kon worden volgens de real-time resultaten.